Resan - Del 2

Här kommer då fortsättningen från resan! :)
 
För att kunna komma in på campingen som vi skulle bo på så var vi tvungna att åka till Öland för att få vårat bilpass eftersom mammas kompis hade tagit hand om det tills vi kom. Så då reste vi Öland runt!
Först så for vi till då Löttorp för att hämta bilpasset och efter det så åkte vi vidare längst upp norrut för att bo på en camping som heter Bödacamping. Där var det väldigt fint och det var som ett stort centrum inne i campingen där det fanns Ica, frisör, klädaffärer och resturang. Det var helt sjukt vad mycket det fanns där alltså! De låg vid havet så de hade en stor sandstrand, och det var verkligen en sån här typisk "utomlandssand". Jättemjuk och fin.
Men där på campingen var vi inte länge, utan sen for vi vidare och kikade på sevärdigheter som nå kalkformationer någonstans, minns inte vars det var på Öland. Det var faktiskt väldigt coolt!
Sen for vi vidare ner till den södra spetsen av Öland, till fyren Långe Jan! :)
Man fick visst gå upp i Långe Jan och kika, det stod en lapp: 30 kr. Fast ingen stod där så jag, Cia och mamma bara stummade upp. Det var inte lätt att gå upp där, det var då jag fick reda på att min kondition inte är den allra bästa. ;) Väl där uppe var det jätteläskigt, jättehögt och jag som är höjdrädd och allt haha.. Men jag tog några snabba kort och så sprang jag ner igen.
Efter vi var nöjda och glada där så begav vi oss till fastlandet igen och äntligen Sweden Rock!
 
Jag kan inte berätta om själva Sweden Rock än eftersom jag har inte fixat klart bilderna (standard) men det kommer imorgon! :) 
 
//Saga
 
 
 
 
 

Kommentera här: