Det här med tjejkörd skoter kan ta sig långt åt....

 
 
I helgen har vi varit i min (Linneas) stuga i Sjöberg. Hela helgen har vi..Jaaa bilderna säger väl allt ;) 
   När vi kollade lite på skotrar dyker ordet tjejkörd upp lite här och där på olika annonser. Va fan menar dom med det va? Menar dom att skotern är sönderhoppad, kanske inte körd alls eller behandlad försiktigt? hmm..
   Tjejkörd tänker vi och ser tillbaka på helgens alla turer..
 
 Fredag:
 
Framme i stugan ganska sent men bestämmer oss för att köra en sväng i mörkret ändå. Plötsligt dyker ett perfekt hopp upp framför oss bredvid spåret. Jag (Linnea) kommer först och när lysena träffar hoppet är det inte lika perfekt längre, men då är det redan försent. Wops tänker jag och flyger iväg som en skollad gris, landar snett men lyckas hålla mig kvar på skotern.
  Saga den stackaren som fortfarande tror att hoppet är perfekt kommer strax efter och flyger lika snett, men klarar att klamra sig fast hon också. 
   
 Lördag:
 
Kvällstur idag också och efter 20 minuter tar vägen (som används som skoterled på vintern) slut. 
   Hmm.. Dags att vända på den lilla vägen då ;) Man kan om man vill dra runt skotern när man inte har back, men skit i de lixom!;) Tittar på Saga som ger tummen upp och gasar ordentligt ner i diket bredvid vägen för att sedan kunna köra upp igen. Idéen kändes helt självklar men det sprack någonstans när jag kom till att ta mig upp igen.. haha.
Det gick typ 30 meter men sen började det ploppa upp onskefulla grenar överallt och tillslut fick de tag på mig så där satt jag, stadigt nerkörd i sockersnön..
 
Jag ser Linnea köra iväg som nån dåre i diket och skrattar för mig själv, startar skotern och gasar lite lagomt..Men kommer absolut ingenstans. Paniken att bli lämnad i mörkret växer, VARS FAN ÄR LINNEA?!!
   Backen på skotern blev min bästa polare den kvällen, och jag tog mig loss.
Men frågan blev ändå kvar, vars är hon?
  Kör en bit till och ser någonting röra sig djupt ner i diket..
Drar oss blåa i ungefär 20 minuter och kommer sedan på att vi har med oss "hjälp vid nödsituations grejer" tittar i skoterns packutrymme och vad hittar vi där? JO, en yxa och en kniv..JAHAPP VAD SKA VI GÖRA MED DET DÅ?! hugga oss själv eller skotern?
 Bestämmer oss för att ringa på hjälp istället. Deras miner när dom kommer och verkligen ser att skotern ligger i diket, jadu dom hade man velat spara i all evighet. HAHA!
 
Tjejkörd in my ass! 
 
// Saga & Linnea

Kommentera här: